Fakturera Uppvidinge kommun - ansökan

LÄS MER

Fakturera Uppvidinge kommun

  • Alla fakturor till Uppvidinge kommun ska vara märkta med referensnummer som erhålls av beställaren och vem beställaren är (för- och efternamn). Referensnumret ska stå i ett eget fält! En referens motsvarar en sifferkombination.
  • Fakturorna ska vara ställda till rätt mottagare och adress.
  • Fakturan ska innehålla standarduppgifter som specificeras i gällande momslagstiftning.
  • Betalning sker 30 dagar från korrekt fakturas ankomstdag om inte annat skriftligt avtalats.

Uppvidinge kommun tar emot leverantörsfakturor elektroniskt

Vi samarbetar med Swedbanks fakturaväxel och tar emot elektroniska fakturor i ett standardiserat filformat enligt SFTI, vilket underlättar för både köpare och säljare.

Swedbanks fakturaväxel är en så kallad öppen lösning, som erbjuder möjlighet att skicka e-fakturor via följande fakturaväxlar/operatörer:

  • Swedbank, Handelsbanken, Nordea, SEB, Den Danske Bank
  • Tieto, Logica, Posten/Strålfors, Itella, Pagero, InExchange, Basware, EVRY, Expert Systems,Addett

Mer om Swedbanks och Sparbankernas lösning kan ni läsa här.

Skicka in ansökan

Märk kuvertet med "e-leverantörsfakturor".

Uppvidinge kommun
Box 59
364 21 Åseda

Behandling av personuppgifter

Frågor om e-tjänsten